Stor stævnemulighed: Få DBU 3-bold Festival hjem i din egen klub
Vil din klub have besøg af 1.000 børnefodboldspillere, trænere og forældre? Vi søger lige nu værtsklubber til DBU 3-bold Festival, som er en forrygende festlig fodbolddag med en opstillet fodboldby og kampe på 13 baner med bander omkring. Du kan ansøge indtil 1. november 2024.
Få masser af liv på fodboldbanerne og positiv omtale af jeres klub.
Nu har din klub chancen for at blive værtsklub for DBU 3-bold Festival. Festivalstævnerne foregår fem steder i Jylland i 2025 og din klub kan få chancen for at stå i spidsen for et af stævnerne:
DBU 3-bold Festival 2025 | |
Lørdag den 17. maj | Region 4: Syd- og Sønderjylland |
Kr. Himmelfarts dag den 29. maj | Region 3: Midt- og Østjylland |
Lørdag den 14. juni | Region 2: Midt- og Vestjylland |
Lørdag den 30. august | Region 3: Midt- og Østjylland |
Søndag den 7. september | Region 1: Nordjylland |
Stævnestart er kl. 10 og der spilles i perioder på 2 timer, ved max. holdantal varer stævnet til kl. 18.
Hvad er DBU 3-bold Festival?
DBU 3-bold Festival varer op til en hel dag - afhængig af antal tilmeldte hold, og set-up’et - som fylder en hel 11:11-bane - består blandt andet af 13 baner med bander samt supplerende sjove aktiviteter. Hvert hold spiller tre mod tre i en periode på to timer og både før og efter kan holdet og alle tilskuere tage del i sjove udenoms-aktiviteter i 3-boldbyen, som er et særligt aktivitetsområde.
Stævnerne er meget familievenlige med plads til fodbold, leg og hygge - både langs fodboldbanerne og til aktiviteterne rundt om. Man kan læse mere om stævnerne på dbujylland.dk/dbu3boldfestival.
DBU 3-bold Festival 2025 er et tilbud til alle glade fodbolddrenge og piger i følgende årgange: 2016-2020 (piger også 2014-2015).
Hvad får værtsklubben ud af det?
Først og fremmest får værtsklubben en dag fyldt med liv på banerne og positiv omtale. Udover at være en del af en festlig og sprudlende børnefodbold-oplevelse får værtsklubben:
- Mulighed for at tjene penge til klubkassen i boder med mad og drikke. Der kommer af erfaring mange spillere, søskende, forældre og andre tilskuere, så der er potentiale for en god fortjeneste her
- Frie hænder til at finde på alverdens aktiviteter uden for banerne
DBU Jylland sørger for:
- Levering af materiel til baner, telte, mv. i containere, inkl. en oversigtstegning over fordeling på stævneområdet
- Levering af medaljer, mv.
- Aktiviteter som sparkedug (til at sætte på mål), hoppeborg, tatoveringsbod, rebounders
- Speaker og stævnekoordinator
- Omtale af festivalstævnerne på dbujylland.dk, i DBU fodbold app'en, mv.
- Koordinering af holdtilmeldinger, kommunikation og kampprogram, mv.
Hvad er værtsklubbens opgaver?
Med så stort et stævne (100-300 børnehold) er det essentielt, at værtsklubben er godt forberedt, så DBU Jylland indgår naturligt i dialog med klubben hele vejen og klæder jer godt på. Forventninger til værtsklubben:
- 1 person er hovedansvarlig for hele planlægningen
- Stævneplads til baner samt 3-boldbyen (aktiviteter såsom sparkedug til mål, hoppeborg, tatoveringsbod, rebounders)
- 1 hovedansvarlig for placering og levering af containere
- 25-30 frivillige opstiller og nedtager baner, telte, mv.
To-tre trailere anbefales til at gøre arbejdet nemmere og mere effektivt. - Salg af mad og drikke, gerne med fokus på sundhed
- Bedst mulige logistiske forhold, herunder parkering, omklædning samt toilet- og køkkenfaciliteter, o.lign.
- P-vagt
- Opsyn med hoppeborg
- Strøm til stævnepladsen (herunder hoppeborg, lyd, boder, mm.)
- Bespisning af klubbens folk under stævnet
- Backup af kampledere (førstnævnte hold stiller med kampleder, men hvis det giver udfordringer, skal værtsklubben kunne træde til)
Ansøg om at blive værtsklub senest 1. november
Er I friske på opgaven, så udfyld ansøgningsformularen og indsend senest 1. november.