Søges: Leder af DBU Jyllands økonomiafdeling
Vil du være med til at sikre og optimere økonomistyring, regnskabsprincipper og arbejdsgange i en af Danmarks største idrætsorganisationer? Og er du nysgerrig og kan bidrage til nytænkning og udvikling? Så er du måske den nye leder af vores økonomiafdeling. Ansøgningsfrist: tirsdag den 9. april.
Det er DBU Jyllands kerneopgave at administrere den organiserede breddefodbold i Jylland, men også at udbrede og udvikle fodbolden og tage et ansvar som en sundheds- og trivselsfremmende institution.
Vi har derfor i de seneste år indgået en lang række strategiske samarbejder med bl.a. kommuner, og det er en udvikling, der har betydet at vores organisationen er vokset.
DBU Jylland beskæftiger således pr. dags dato 62 årsværk og omsætter for ca. 80 mio. kroner årligt.
Denne udvikling understøttes i høj grad af vores velfungerende administration, bl.a. på det økonomiske område, og vi søger netop nu en leder, der kommer til at stå i spidsen for vores økonomiafdeling i en rolle med et stort udviklingspotentiale.
Opgaver og ansvarsområder
Vi søger en leder, som vil finde det spændende og naturligt at arbejde på det idrætsorganisatoriske område, som drives af passionen for at gøre en forskel, og som er nysgerrig på at blive udfordret inden for netop dette felt.
Lederen vil få overordnet ledelsesansvar for fire medarbejdere (herunder fokus på trivsel og medarbejderudvikling), og kan derudover blandt andet se frem til følgende ansvarsområder og arbejdsopgaver:
- Ansvar for bogføring, controlling og rapportering af regnskabsdata for DBU Jylland, herunder udarbejde og kvalitetssikre måneds- og kvartalsregnskaber, årsrapporter m.v.
- Ansvar for økonomistyring, herunder strategier og mål, nøgletal, budget samt budgetopfølgning
- Validere, videreudvikle, effektivisere og optimere interne arbejdsgange
- Supportere DBU Jyllands ledelse med økonomiske vurderinger, økonomiske analyser og cases
- Bidrage til videreudvikling af DBU Jyllands digitale økonomiløsninger
- Indgå i DBU Jyllands økonomigruppe, som refererer til organisationens bestyrelse
Idet vi er et lille team, skal man også forvente, at man udover de ledelsesrelaterede arbejdsopgaver også vil blive involveret i afdelingens samlede opgaveflow (daglige bogholderimæssige opgaver og back up funktion for kollegaer i afdelingen).
Praktiske informationer
Man vil få fysisk placering på vores fodboldcenter i Tilst ved Aarhus, som huser i omegnen af 40 administrative medarbejdere, fordelt på forskellige enheder, bl.a. Turneringer, Udvikling, Kommunikation m.v.
Hvis du synes, at ovennævnte lyder spændende, kan du finder hele jobsbeskrivelsen her.
Vi forventer, at du tiltræder stillingen hos os senest den 1. juni 2024 - gerne før. Der er ansøgningsfrist tirsdag den 9. april 2024, og samtaler planlægges afholdt i uge 16/17.