Gratis kursus: Lær at rekruttere og organisere frivillige i din klub
Hvordan bliver du endnu bedre til at rekruttere og organisere klubbens vigtigste aktiv - de frivillige? Et nyt og gratis kursus sætter fokus på netop dette. Der er et begrænset antal pladser, og der er åben for tilmelding nu.

Mangler du også redskaber til at rekruttere, organisere og koordinere de frivillige kræfter i din klub? Så er der hjælp at hente.
Et nyt og gratis kursus skal nemlig klæde dig på til at blive endnu bedre til den del, der omhandler klubbens vigtigste aktiv - nemlig de frivillige. Måske har du titlen ”Frivilligkoordinator” i din klub. Eller en lignende titel. Måske har du bare opgaven uden at have titlen.
Uanset hvad har du formentlig det overordnede ansvar for, at frivilligheden i klubben fungerer - eller sagt på en anden måde, at de frivillige trives.
På kurset får du:
-
Bedre forståelse af din kerneydelse som 'Frivilligkoordinator'
-
Større indsigt i dit eget engagement, motivation og kommunikationsstil
-
Relevant viden med værktøjer til at sætte rammen for driften og udviklingen af jeres frivillighedskultur
Kurset bliver afholdt over to forløb i marts og april, og tilmeldingsfristen er fredag den 1. marts:
Hvad laver en 'frivilligkoordinator'?
-
Skaber overblik over opgaverne
Hvilke typer af frivillige er der brug for og hvor mange? -
Finder og rekrutterer frivillige
Laver kampagner i klubben, forældremøder, Players 1st-undersøgelser m.m. -
Organiserer hverdagen i klubben
Gør opgaverne mere overskuelige og lette at gå til - Plejer og anerkender de frivillige
Et skulderklap og en tak i ny og næ betyder meget - Giver de frivillige mulighed for at blive endnu bedre
Tilbyder uddannelse og kurser
- Fredag den 15. marts kl. 16.30 - lørdag den 16. marts kl. 13.30 - DBU Hotel & Kursuscenter i Aarhus, Kileparken 27, 8381 Tilst (Overnatning på enkeltværelser)
- Mandag den 8. april kl. 18.00 - 20.30 - Online via Teams (mødelink bliver tilsendt på mail)
Du vil før kursusstart modtage et link til Insights personprofil, som vi vil bede dig udfylde og sende retur senest den 10. marts, så det kan bruges på første kursusforløb 15.-16. marts. Mellem de to kursusforløb vil der være hjemmeopgaver, som relaterer sig til din rolle som 'Frivilligkoordinator' i din klub.
Du tilmelder dig nedenfor. Der er et begrænsede antal pladser, og tilmelding foregår efter først til mølle-princippet (maks to personer pr. klub).
Program fredag 15/3 | |
---|---|
16.30 - 17.00 | Ankomst, indkvartering og sandwich |
17.00 - 17.30 | Velkomst, præsentation af kursister og forventninger til kurset |
17.30 - 18.00 | Oplæg: 'Frivilligkoordinatorens kerneydelse' |
18.00 - 19.45 | Frivillighedshjulet og frivillighedsspillet (case og netværksopgaver) |
19.45 - 20.30 | Oplæg: 'De frivilliges motivation' |
20.30 | Aftensmad og hygge |
Program Lørdag 16/3 | |
---|---|
07.45 - 08.20 | Morgenmad |
08.30 - 12.00 | Insights (fokus på kommunikation og evt. konflikthåndtering) |
12.00 - 12.45 | Frokost |
12.45 - 13.30 | Hjemmestudieopgave (Insights og frivillighedshjul) + evaluering og på gensyn på Teams |
Der tages forbehold for ændringer i programmet
Praktiske informationer
Tid og sted
- Fredag den 15. marts kl. 16.30 - lørdag den 16. marts kl. 13.30
DBU Hotel & Kursuscenter i Aarhus, Kileparken 27, 8381 Tilst
- Mandag den 8. april kl. 18.00 - 20.30
Online via Teams
Pris
Det er gratis at deltage (dog maks to personer pr. klub)
Målgruppe
Ansvarlige for frivillige i klubben, fungerende eller kommende frivilligkoordinatorer
Tilmeldingsfrist
Fredag den 1. marts
Spørgsmål?
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte:
