Corona har været et slemt bekendtskab, også for fodboldklubber. Men måske har situationen også ført en slags refleksion med sig?

Corona-nedlukningen i flere fodboldmåneder har i hvert fald fået en del klubbestyrelser til at gøre status over, om klubben har de rigtige tilbud i forhold til, hvad medlemmerne reelt ønsker.

Hvilken corona-form er din klub i?
To måneder helt uden fodbold og klubfællesskab har gjort noget ved både bestyrelse og medlemmer. Bestyrelsen har haft en del tid på hånden i en sæson, der normalt er myldretid for aktiviteter. Og medlemmerne har haft tid til at overveje, hvad klubben og aktiviteterne betyder for deres hverdag, nu hvor de har måttet undvære.

Ved du som bestyrelsesmedlem eller klubleder nøjagtigt, hvad medlemmerne egentlig synes om klubben og dens aktiviteter? Rammer I plet, eller kan I gøre tilbuddene endnu skarpere?

- Kort sagt kan vi måske hjælpe til med balancen imellem, hvad medlemmerne vil have og hvad klubben gør. Det har vi nemlig et målingsværktøj til kaldet Players 1st, forklarer DBU Jylland-klubrådgiver Palle Madsen, som sammen med sin kollega, Peter Davies, er undervisere på et Players 1st-webinar.

DBU Jylland tilbyder nemlig et gratis webinar – onlinekursus – tirsdag den 9. juni, kl. 17.00-17.30. Her får du både en præsentation af Players 1st og desuden mulighed for at stille spørgsmål. Bemærk, at webinaret har en begrænsning på 100 deltagere, så tilmeld dig nu.


Players 1st gør tro til viden
Players 1st er et digitalt værktøj, der giver fodboldklubber mulighed for at måle på både nuværende og tidligere medlemmers tilfredshed. Med målingerne får klubberne klarhed over, hvilke tråde de skal trække i for bedre at kunne rekruttere og fastholde spillere, trænere og ledere.

Dermed kan klubben gøre tro til viden. I skal ikke længere basere jeres aktivitetstilbud på, hvad I tror, medlemmerne ønsker. Nu ved I det.

Se mere om Players 1st her