MENU

Tryksværte og papir har givet 50 nye medlemmer

Gylling Sport & Idræt, en idrætsforening uden for Aarhus, har taget alternative metoder i brug for at få nye medlemmer. Det har indtil videre givet ca. 50 nye medlemmer.

Tryksværte og papir har givet 50 nye medlemmer
Ifølge Lars Dalsgaard Larsen, bestyrelseformand i Gylling Sport & Idræt, vil det koste ca. 6000 kr., hvis man ønsker at købe et parti på 1500 kataloger. I Gylling har et trykkeri sponsoreret kataloget. Foto: Gylling Sport & Idræt

AF: Rasmus Grønholdt, DBU Jylland Kommunikation//

Hos Gylling Sport & Idræt omdeler de kataloger i nærområdet for at rekruttere nye medlemmer. Det er ikke en ny tradition i klubben at putte kataloger i postkasser – de har faktisk gjort det før.

- I år har den bare fået lidt ekstra gas, udtaler Lars Dalsgaard Larsen, der er bestyrelsesformand i Gylling Sport & Idræt.

Kataloget indeholder hele 16 sider og fortæller om alt, man kan beskæftige sig med i foreningen. I 2018 blev fodbold, gymnastik, badminton og e-sport samlet i én forening i den lille by uden for Aarhus.

Ca. 50 nye medlemmer og et nyt U6 mix-hold
Ifølge bestyrelsesformand Lars Dalsgaard Larsen er det endnu lidt svært at gøre op, hvor mange ekstra medlemmer foreningen har fået.

- Vi kan ikke sige, at fx har fået 25 nye fodboldspillere. Men vi har fået en tilslutning på ca. 50 nye medlemmer i hele foreningen.  

Der er også åbnet et nyt U6 mix-hold i Gylling Sport & Idræt. Rikke Nielsen, udvalgsformand i Gylling Boldklub, blev inspireret af et skilt, flere landmænd havde sat ud på vejen, og hun brugte et lignende trick.

- Så det er måske en blanding af kataloget og mit skilt, der gjorde, at vi nu har et U6 mix-hold med ca. ti spillere, udtaler hun.

 

Det var med inspiration fra skilte på landevejen, at Rikke Nielsen, Udvalgsformand i Gylling Boldklub, satte denne skål op. Nu er der ti spillere på U6-årgangen. Foto: Rikke Nielsen

Kræver hårdt arbejde og engagerede folk
Selve kataloget blev delt ud i 1500 eksemplarer af medlemmer, frivillige og bestyrelsen. Og at drive en idrætsforening er hårdt arbejde, mener bestyrelsesformanden.

- Vi vil i vores nye strategi gerne skabe en rød tråd gennem vores hjemmeside og de sociale medier, så de hænger sammen med materialet i kataloget. Det kræver hårdt arbejde, men vi har generelt stor opbakning fra engagerede frivillige, især forældre.

Kataloget kommer også næste år
Planen i Gylling Sport & Idræt er at fortsætte med at omdele deres katalog. Den kom faktisk også for sent ud, siger bestyrelsesformanden.

- Kataloget kom egentlig først ud efter sæsonen var gået i gang. Det lærer vi selvfølgelig af, og næste år skal den nok ende i folks postkasser tidligt i sommerferien. Og så håber vi selvfølgelig på at få endnu flere medlemmer.

Hvis du har lyst til at læse mere om programmet, kan du læse mere om det her. 

 

 

 

Log ind